malinvikstrm.blogg.se

Making a better skating world

Publicerad 2015-08-08 15:35:17 i Allmänt,

 
Jag befinner mig alltså ner i Göteborg just nu tillsammans med dryga 32 skridsko ungdomar och 13 tränare från Sverige, Danmark och Finland. Vi tillsammans med Norge är tillsammans i ett utvecklings/utbildnings projekt SDP (förut ESDP). Jag är med här för första gången som tränare, har däremot varit med i det gamla ESDP som aktiv i 4år (mitt sista år där var 2011/2012). Vi är nu inne på vår tredje dag på första lägret i en 2års period.
Hittills har ungdomarna fått testa på olika sätt att träna på och utvecklas som idrottare samt så fick dom göra några olika styrke-, rörelse- och hopp tester på Göteborgs Universitet. Även jag fick chansen att göra dessa tester + några till för att visa oss tränare lite mer invecklat på vad dom gör för elit idrotts tester och vad vi kan få ut av det bland våra aktiva. För mig var det extremt kul att få göra dessa tester och väldigt intressant att få veta vad man kunde få ut av de få testerna vi gjorde. 
Idag har de alla fått testa på rodd träning och vissa av ungdomarna fick även testa på hur svårt det var att ro i en singel rodd och hamnade i vattnet. Något som vi tränare tyckte var underhållarna och det hela slutade med att de flesta utav åkarna hoppade i vattnet. 
Själv satt jag på sidan och njöt av synen medan jag plågas utav extrem smärta i nacken som strålar både ner längs med ryggraden och upp i huvudet så huvudvärk på köpet alltså. 
Har nu innan Lunchen införskaffat mig Ipren, Alvedon och Voltaren så för hoppnings vis ska det nu lätt på smärtan så att jag kan röra mig lite bättre och orka av kvällen och förmiddagen i morgon innan tåget tar mig hem till Stockholm och min saknade Patrik.
Men först ska det bjudas på både BBQ och kubb turnering mellan länderna i kväll. 
 
/M 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Vikström

21y/o Stockholm Tränarstudent

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela