malinvikstrm.blogg.se

Söndags ångest

Publicerad 2015-07-26 22:47:37 i Allmänt,

 
Nu har ännu en vecka rusat förbi och sommaren närmar slutet väldigt snabbt. Om det hade varit en okej sommar med sol och värme skulle jag ändå känna någon sorts tillfredställelse men icke… Vädret denna sommar har varit så extremt dåligt att det nästan är sorgligt. Jag menar jag har solat i 45min en gång denna sommar! En enda gång för annars har det varit dåligt väder varje tillfälle jag har haft till att kunna få lite färg. Om det inte var så att alla resor utomlands är så extremt dyra nu p.g.a. det dåliga vädret här hemma i Sverige. Så lite ångest inför hösten börjar verkligen att smyga sig på mig. 
 
Dagen har spenderats inne i Stockholm. Vi har mest bara gått omkring i Stockholm stad och bara njutit. Tog en liten fika på Espresso House vid Sture Gallerian innan det var dags att hitta någon stans att käka middag. Tyvärr valde vi helt fel ställe att gå till. I vanliga fall brukar Jensen’s Bøfhus njuta på riktigt bra mat där man verkligen får det man beställer men idag verkar allt gå fel på restaurangen vid Centralstationen i Stockholm. Först och främst blev man bemött av nonchalanta personal och fick vänta ca 50min på att få maten… Vi hade båda beställt medium stekta rump steak men det vi fick var två kalla köttbitar där ena var så genom stekt och snus torr att den inte gick att äta även fast Patrik dränkte den i bea.. Vi väjer att klaga och servitören som är extremt nonchalant, som sagt, bär i väg med våra tallrikar utan att säga något. Vi har redan tidigare reagerat på att det hela tiden står fullt med mat i luckan där man hämtar ut maten från köket samt att maten står minst 20min innan någon av servitörerna hämtar ut något av det och bär ut till maten. När vi sitter där och väntar på att få nytt så ser vi hur det tydligen är fler som klagat och lämnat tillbaka sina köttbitar. efter att vi har suttit i 25min till utan ett minsta ljud från personalen väljer vi att resa oss upp och gå vidare… 
En extremt besviken upplevelse från en restaurang kedja som man i vanliga fall brukar lämna mätt och belåten så tyvärr Jensen’s, dit går vi aldrig mer. 
Efter väldigt många om och men så fick vi tillslut vår middag på en mindre restaurang som vi besökt för mer än ett halvår sedan. 
Tänk att en sådan liten sak som middagsproblem kan förstöra ens annars perfekta dag så mycket… 
 
Nu är vi iaf tillbaka ute i skogen sittande på soffan framför TV:n. För mig blir det snart dags att sova för att orka med en 18håls runda på Brollsta GK 10.34 i morgon. 
 
/M 

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2015-07-28 09:01:50

Så tråkigt när det blir så fel.. Var det möjligtvis sommarvikarier som jobbade?? Isånna fall blir det inte kul för den ordinarie personalen

Tur att ni fick mat till slut :)

Svar: Ja jag hoppas på att det var sommarvikarier för annars är det fel personer som jobbar där :(
Malin Vikström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Vikström

21y/o Stockholm Tränarstudent

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela